mandag

"Litt av mitt hjerte"

Har hatt mange ideer om hva jeg vil kalle bildeserien min. Og jeg har endelig funnet det ut. Jeg skal lage en bildeserie på 30 stykker. Det er vel ingen hemmelighet at jeg elsker engler. Jeg har malt engler så lenge jeg kan huske, men i 2011 begynte jeg å male de i sort/hvitt. Elsker sort/hvitt bilder, men det kan bli litt kjedelig. Siden jeg liker hjerter så godt puttet jeg likså godt et rødt hjerte i hånden på engelen i sort/hvitt. Det gav det lille ekstra :) Her kan du se et av de første engle-bildene jeg laget med rødt hjerte:


Det ble en collage med avis, kull og blonde. Jeg elsker blonder og collager. Tegnet/malte noen forskjellig collager av sort/hvit engler med røde hjerter. 
Nå i år har jeg malt en engel i akryl med rødt hjerte i hånden. Det er ganske stort og måler 65 x 65 cm. 
For ikke så lenge siden kom jeg på at jeg kunne male en serie bilder som jeg kunne kalle det samme og heller nummerere de. Serien skulle hete "Litt av mitt hjerte". Har til nå malt 20 bilder i serien og 18 av dem er engler. Alle med røde hjerter og alle i sort/hvitt. Hele serien skal være i sort/hvitt og males i akryl/olje.
Her er seks av de første englene:


Er de ikke søte?
Legger alle bildene ut i butikken min på Epla etterhvert: https://epla.no/shops/atelierhanne/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar